donderdag 22 november 2007

auwch

Pijnlijke dagen,

eind augustus had ik een auto ongeval met een whiplash als gevolg. Daar had ik na een dikke twee weken weinig last meer van (tot grote verbazing van de dokter) behalve dan de hoofdpijn die zo nu en dan een tevoorschijn komt en de rug die het feestvieren minder lang zet zitten , tot dinsdag... ik stond op en auwauw. Mijn linkerschouder weigerde enige beweging en als ze dat dan toch al deed had ik twee uur later nog pijn. Het begon maandag maar ik dacht dat het een stomme kou op mijn schouderblad was en lette er niet echt op. Nu moet ik er wel op letten, het blijkt een heel pijnlijke ontsteking die weleens het rechtstreekse gevolg van het ongeluk en de nodige stress achteraf kan zijn. Zoals elke student in leuven heb ik een vrij druk leven en past dit echt niet in mijn schema... Het enige voordeel zijn de spierontspanners, ja dat is elke keer een feestje op zich. Ik denk dat geen enkele partydrug daaraan kan tippen. Je neemt zo een pilletje en binnen de vijf minuten draait je wereld, krijg je een ongelooflijke klop en doen je spieren net het tegenovergestelde van wat je vraagt. Bewegen is dan echt een functie van hoe hard je het wilt en hoe zwaar je erover wilt nadenken :). Ik nam natuurlijk net zo pilletje voor een vergadering, en deed er 20 minuten om op school te geraken in plaats van de gewoonlijke 4... op straat riepen enkele bekenden mij na dat het toch wel een beetje vroeg was om zat over straat te lopen. Maar ik hou ervan, ja hoor, en denk nu al met spijt naar de dagen dat ik de pilletjes niet meer mag nemen. De enige consequentie is dat je geen alcohol mag nuttigen als zo een pilletje in omloop is in je lichaam. Dus de cantus van gisteren was vrij stom (ook al wegens het niet kunnen bewegen van de linkerbovenarm) en is het nu ook morgen net geen galabal? Dus nu moet ik beginnen afwegen, een dag geen pilletjes, meer pijn dan nu en wel alcohol of pilletjes, lichte coördinatieproblemen en water of fruitsap... Galabal zei je, schuimwijn of champagne (het is niet het onze dus ik heb geen flauw idee wat ze daar schenken), het kasteel in brasschaat, pendelbussen, ja ik denk dat ik toch voor de eerste optie zal gaan. Maar de eerste die mijn linkerschouder aanraakt krijgt er een gratis klop bovenop (of een stiekem pilletje in zijn drankje en dan kan ik zelf kijken wat alcohol en de pilletjes nu net voor effect hebben).
Zo het is bijna tijd voor de kiné zie ik, massages zijn altijd fijn, spontane zijn net iets fijner, maar deze mensen weten wel wat ze doen in tegenstelling tot sommige mensen uit mijn verleden (dit zal geen beschuldiging wezen trouwens maar gewoon een spontane opmerking). Ik zal hier dan ook maar is afsluiten voor ik nog meer begin te zagen (steek het op de pijn en de medicatie!)




Powered by ScribeFire.

Geen opmerkingen: