zaterdag 27 oktober 2007

decadente verjaardagscake

Vorige week is lieve, een vriendin van het thuisfront, 22 geworden.
Samen met nog een andere vriendin, tina, die samen met mij van het studentenleven in leuven proeft, kwam ik op het idee om een cake voor lieve te ontwerpen :)
Een persoonlijke verjaardagscake met een tikje decadentie want 22 word je ook niet elke dag.
Dus vandaag was het zover, we gingen een recept zoeken. Uitgaan van vier vierde is altijd het makkelijkst want daar kan je bijgooien waar je maar zin in hebt.
En vandaag hadden we duidelijk zin in chocolade en andere zoetigheid.
Allebei zot van maltezers was dat onze eerste beslissing, waarna we nog kozen voor chocoladebolletjes en een goede soeplepel ahornsiroop afgesloten met een mespunt kaneel.
Nu kan je niets afgeven als je zelf niet de test hebt doorgaan .... dus wat deden we in plaats van oefeningen economie ? Jajajaaa we maakten cake. En wat voor cake, echt de lekkerste die ik in heel mijn leven al binnenkreeg (en geloof mij dat is al een vrij grote collectie). Met twee stonden we voor de oven te kijken hoe ons kindje groeide en vol ongeduld stonden we te kijken naar de timer.
Om ons een beetje rustig te houden dronken we dan maar een tas warm appelsap met kaneel en toen dat binnen was 'ping' daar ging de timer. Cake uit de oven en aanvallen maar.
Wat ze ook zeggen over dat je eerst cake moet laten afkoelen, dikke zever! Cake moet je warm eten, zeker als er gesmolten chocolade insteekt.
Ja ik weet wat ik deze week op kot ga maken en waardoor ik toch minstens voor 1 dag de favoriet van de gang zal zijn :)
En lieve nog een gelukkige verjaardag! (want zonder jou zouden we nooit op dit idee gekomen zijn)


Powered by ScribeFire.

Geen opmerkingen: